رز ابی

مهارت های زندگی

رز ابی

مهارت های زندگی

مراحل هیجانات جنسی

مراحل هیجانات جنسی خانم ها


ارگاسم در زنان,مراحل اوج لذت جنسی در زنان,مراحل تحریک جنسی

مراحل هیجانات جنسی خانم ها
تا نیم قرن پیش اطلاعات بسیار کمی در رابطه با ارگاسم و اوج لذت جنسی در زنان در اختیار بود و بسیاری از افراد بر این باور بودند که زنان اصلا چیزی به عنوان ارگاسم ندارند و فقط مردان هستند که در یک رابطه لذت می برند. اما کم کم با پیشرفت علم و تحقیقات پژوهش گران اطلاعات زیادی در این رابطه جمع آوری شد.


ایجاد هیجان جنسی در زن و مرد طبق پژوهشهای Johnson و Masters به چهار بخش تقسیم می شود:
۱- مرحله تحریک
۲-مرحله اوج
۳-مرحله ارضاء
۴-مرحله بازگشت

مرحله تحریک جنسی
فاز تحریک بر اثر تحریک روانی نیز به وجود می آید. مثلا نگاه کردن، شکل ظاهری ،بوسه، نوازش و یا دست زدن مستقیم به دستگاه تناسلی، یک صدا، یک حرکت لطیف و رمانتیک تصویری یا جسمی.

در آمریکا پژوهشی صورت گرفته که طبق آن ۵۸ درصد از زنان بر اثر نگاه مرد تحریک می شوند . این رقم برای مردان ۷۲ درصد است. ۱۲ درصد زنان و ۵۴ درصد مردان بر اثر نگاه کردن به تصویر لخت جنس مخالف تحریک میشوند. به همین دلیل در تبلیغات از زنان برهنه استفاده می شود.
یک چهارم زنان و یک سوم مردان بر اثر دیدن عمل جنسی تحریک می شوند. اما زنان و مردان به یک اندازه به وسیله دیدن فیلم و کتاب تحریک می شوند.نتیجه این که عکس العمل زن آهسته، آهسته است. دیدن یک عکس سکسی، زن را شوکه می کند تا تحریک . اما کتاب یا فیلم او را آهسته، آهسته تحریک می کند.


همانطور که رویاهای جنسی در مورد مردان منجر به میل جنسی می شود در مورد زنان نیز میل جنسی ایجاد می کند. میل جنسی احتمالا به همان اندازه تحریک فیزیولوژی به سابقه آموزشی شخص وابستگی دارد.
میل جنسی متناسب با میزان ترشح هورمونهای جنسی افزایش می یابد. میل جنسی در جریان دوره عادت ماهانه تغییر می کند و در نزدیکی زمان تخمک گذاری به حداکثر خود می رسد. کوشش کنید بهترین خاطره جنسی خود را قبل از هر سکس مرور کنید تا آمادگی بیشتری برای سکس پیدا کنید.


وقتی زن از نظر جنسی تحریک می شود، جریان گردش خون در پوست شدت می یابد ، قسمتهای مشخصی از پوست قرمز می شود، پستان ها بزرگ و نوک آنها برجسته می شوند، غددی که در زیر لبهای کوچک آلت تناسلی هستند موجب ترشح مایع لزجی به نام « موآلت تناسلی » میگردند.

موآلت تناسلی عامل اصلی عمل لغزنده سازی در جریان عمل جنسی است . این لغزنده سازی به نوبه خود برای برقراری یک احساس مالش دهنده لذت بخش به جای یک احساس ناراحت کننده که ممکن است بر اثر یک واژن خشک به وجود آید ، ضروری است . یک احساس مالش دهنده بهترین احساس را برای تولید رفلکس های مناسب که منجر به اوج لذت جنسی می شوند، ایجاد می کند.ده تا سی ثانیه پس از تحریک، ماده لزجی در واژن ترشح می شود و بر اثر ترشح ماده لزج، واژن مرطوب میگردد. به این عمل Lubrication میگویند.


در مرحله تحریک:
۱) انقباض عضلات شدت می گیرد. ماهیچه های دستگاه تناسلی و لگن خاصره بدون اراده منقبض می شوند.
۲) باعث جمع شدن مقدار زیاد خون در لگن خاصره و دستگاه تناسلی میگردد. فشار خون افزایش می یابد، ضربان قلب شدت می گیرد و حرکت تنفسی بالا می رود. در واقع در تحریک جنسی کل بدن دخالت می کند.
۳) دستگاه تناسلی قرمز و واژن بزرگ می شود.


مرحله اوج
تغییرات مرحله تحریک باقی می ماند. اعصاب پاراسمپاتیک، شریانهای بافت واژن را گشاد و وریدهای آن را تنگ می کند و موجب تجمع سریع خون می شود به طوری که مدخل واژن تنگ می گردد. واژن بر اثر ازدیاد خون به نصف تقلیل می یابد و به دور پینس ( آلت ) حلقه میزند. این امر به برقراری تحریک جنسی کافی در مرد کمک می کند و تحریک را افزایش میدهد.
کلیتوریس برای ایجاد احساسهای جنسی حساسیت دارد. کلیتوریس بزرگ نمی شود بلکه به اطراف استخوان شرم گاه کشیده و به عقب رانده میشود، به طوری که لمس مستقیم آن مشکل می گردد. این فاز بسته به تحریک روانی و یا فیزیکی میتواند کم و بیش طول بکشد و یا به مرحله بالاتر که ارضاء جنسی است برسد، یا آرام آرام پایین آمده و پایان یابد.


مرحله ارضاء جنسی
این مرحله در مقایسه با مراحل تحریک و اوج بسیار کوتاه است و در چند ثانیه انجام می گیرد . در یک ارضاء ساده ۳ تا ۵ و در یک ارضاء شدیدتر ۸ تا ۱۲ انقباض عضلات می تواند انجام گیرد.
ارضاء تشکیل شده است از انقباض ریتمیک عضلانی خارج واژن در مقابل بافتهای وریدی به دور واژن و بافتهای جلویی لبهای کوچک. در واقع انقباض موزونی عضلات مختلف ارگاسم را به وجود می آورد. به عبارت دیگر در جریان ارگاسم عضلات پرینه ( ناحیه بین واژن و مقعد ) زن به طور هماهنگ منقبض می شود. هماهنگی کشش عضلات باعث فشار و جاری شدن خون در رگها و باعث ارضا میشود.


« هنگامی که تحریک جنسی موضعی به اوج شدت می رسد و بویژه هنگامی که احساسهای موضعی به وسیله سیگنالهای روانی مناسب از مغز تقویت می شوند، رفلسکسهایی بروز می کنند که موجب اوج لذت جنسی یا ارگاسم می شوند ».
زنان در تحریک کامل می توانند چند بار پشت سر هم ارضاء شوند. از طریق مقاربت واژنی این عمل می تواند ۶ بار یا بیشتر باشد. اگر کلیتوریس به صورت مستقیم تحریک شود و زن آن را هدایت کند، در مدت یک ساعت زنان می توانند تا ۵۰ بار ارضاء شوند.


تفاوتی بین ارضاء جنسی از طریق واژن و ارضاء از طریق کلیتوریس وجود ندارد. به نظر Masters و Johnson وجود ارضاء جنسی بدون وابستگی به محل تحریک که باعث آن شده باقی می ماند.
فروید معتقد بود اگر تحریک کلیتوریس به روی واژن منتقل شود، زن به تکامل زنانگی خود رسیده است. امروز این تئوری ها رد شده است، ما امروز از ارضاء واژنی، ارضاء از طریق کلیتوریس ، و یا از طریق رویا صحبت می کنیم. از نظر فیزیولوژی همه اینها به هم شبیه هستند.


مرحله بازگشت
در مرحله بازگشت، کل تحریک به حالت اولیه برمی گردد. فشار خون، ضربان قلب و تنفس به حالت اولیه برمی گردد، عضلات دوباره منبسط می شود. کلیتوریس به حالت قبل باز می گردد . سرعت بازگشت بستگی به ارضاء شدن دارد.
اگر زن ارضاء شود در عرض چند دقیقه همه چیز به حالت اول برمی گردد. در غیر این صورت خون مدت طولانی در واژن میماند و میتواند احساس نامطبوعی ایجاد کند که تا یک ساعت به طول بیانجامد. البته این حالت، شکلی که فرد به طورآگاهانه در ایجاد آن تلاش کند، نیست.


کل سیستم دریافت در مرحله بازگشت محدود میشود. زن در برخی دقایق بی حال و بیهوش میشود. دو دانشمند Johnson و Masters در سال ۱۹۶۶ ثابت کردند که جمع شدن خون پس از اوج جنسی در عرض چند دقیقه به حالت اول برمیگردد وگرنه ساعتها طول میکشد تا به حالت اول برگردد . یک سوم زنان دست به خودارضایی میزنند تا این گرفتگی جنسی را که نتیجه عشق بازی است به حالت اول برگردانند.


مرد در مجموع قدری زودتر به ارضاء میرسد. ارضاء جنسی زن طولانی تر از مرد است. زن بلافاصله پس از ارضاء می تواند به یک نقطه اوج دیگر برسد، در حالی که مردان در مجموع پس از سپری شدن مدت زمانی، به تحریک تازه پاسخ می دهند.
توانایی عکس العمل جنسی زن نه به طور کمی و نه کیفی ضعیف تر از مرد نیست . این که زن در رفتار جنسی خجالتی و کمروست به مسئله فیزیولوژی وی برنمی گردد. این نظر که زن در توانایی ، حساسیت جنسی پایینتر از مرد دارد، در واقع به پیشداوری جامعه مردسالار برمی گردد.


Johnson و Masters به این نتیجه رسیدند که در مدت حاملگی و پس از زایمان بعد از بهبود زخمها دلیلی برای عدم روابط جنسی وجود ندارد.
حتی بین ۳ تا ۶ ماهگی بسیاری از زنان خواست تمایل جنسی شان افزایش می یابد و ارضاء جنسی شدیدتری را تجربه می کنند. در سه ماه آخر حاملگی تمایل جنسی کم می شود. اگر احتمال سقط جنین وجود نداشته باشد، زن تا چند هفته قبل از وضع حمل هم میتواند روابط جنسی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد