رز ابی

مهارت های زندگی

رز ابی

مهارت های زندگی

یک دختر ایرانی زیباترین دختر جهان

دختر ایرانی که خود را زیباترین انسان در جهان می داند+عکس

 

یک دختر ایرانی به نام مهدیه آذری که خود را زیباترین انسان در جهان می داند، با حضور مقابل دوربین یک عکاس اروپایی، نام خود را به عنوان زیباترین دختر جهان ثبت کرد.به نقل از مشرق مهدیه آذری دختر ۱۰ساله از ایران که به عنوان زیباترین،جلوی دوربین حاضر شد گفت: من زیباترین دخترم چون  نماز می خوانم.

 

 

میشل شولتس کرزیزانوفسکی، عکاس اهل هلند به دنبال یافتن پاسخ این سؤال که زیبایی چیست؟ پنج قاره جهان را زیر پا گذاشت و از مردمان مختلف پرسید: آیا تو از همه زیباتری؟ وی گرچه با پاسخ هایی متفاوت در این زمینه روبرو شد اما عجیب ترین و شاید گفت منحصر به فرد ترین پاسخ را در ایران شنید وقتی مهدیه به او گفت “زیباست چون نماز می خواند اما حتی این عکاس هم درک نکرد.

 

عکس های او که در ۱۰ کشور مختلف گرفته شده به صورت کتابی به نام زیباترین شخص جهان انتشار یافته است. در این کتاب پیش از هر عکس، اول علتی که شخص برای زیباترین بودن خود ذکر کرده آمده و سپس عکس او در پشت صفحه درج شده است. روزنامه هلندی تراو مصاحبه و نوشتاری داشته با آقای کرزیزانوفسکی که در آن چند و چون کار او این گونه توصیف شده است:

 

 

شولتس کرزیزانوفسکی برای انجام این پروژه عکاسی خود در کشورهای مختلف آگهی هایی به این مضمون در روزنامه ها چاپ کرد: هر کس خود را زیباترین زیباها می داند به این آگهی پاسخ دهد.

در کنار این آگهی ها، او برای مطرح کردن این سؤال، به همراه تیم خود به مناطق مختلف از کوچه پسکوچه های ایران گرفته تا حلبی آبادهای هند، نیز سر زده است.از کتاب شولتس کرزیزانوفسکی چنین برمی آید که زیبایی، ابعاد گوناگون زیادی دارد. بیشتر پاسخ دهندگان دلیل ویژه ای برای زیبا دانستن خود ذکر نکرده اند ولی دسته ای نیز علت این حس را بیان کرده اند.

یکی، حفره های کوچکی که به هنگام خنده بر روی گونه هایش می افتد را نشان زیباترین بودن خود دانسته و دیگری چشمان درشتش، و شخصی دیگر لب های قیطانی اش را. یک زن نابینای هندی به کرزیزانوفسکی گفت: هر کس من را دیده می گوید که تو زیبایی. مهدیه آذری، دختری ۱۰ساله از ایران که به عنوان زیباترین، جلوی دوربین کرزیزانوفسکی حاضر شد در باره دلیل زیبا بودن خود گفت: من زیباترین دخترم چون که نماز می خوانم.

البته شولتس کرزیزانوفسکی که درکی درست از ارزشها و آثار نماز و نقش آن در سلامت روحی و جسمی و معنوی مسلمانان ندارد در واکنش به حرف این دختر و خیلی ساده و سر سری می گوید که این حرف نشانه یک ششتشوی مغزی کامل است. در وب سایت شولتس کرزیزانوفسکی می خوانیم که حجت الاسلام محسن ترک زاده، روحانی اهل اصفهان نیز گفته است که تمام تلاش خود را می کند تا به خدا برسد بنابراین او زیباترین مرد جهان است.

در کشور آفریقایی نامیبیا او و افراد تیم کرزیزانوفسکی به روستاها رفتند و پس از اهدای برنج به افراد محلی و برگزاری مراسم یک ساعته سنتی، سؤال خود را با روستاییان مختلف مطرح کردند. روستاییان با دیدن این که چندین فرد بالغ از اروپا به راه افتاده و برای پرسیدن این سؤال به آن جا آمده اند همگی از خنده بر روی زمین غلت می زدند.

شولتس کرزیزانوفسکی، افرادی را که برای عکس های کتابش انتخاب کرده با دقت گلچین کرده است. برای مثال در جریان عکاسی ها مردی به او رجوع کرده و گفته است از سیاره دیگری به زمین آمده و قرار است به زودی به سیاره خود بازگردد و به این دلیل زیباترین فرد روی زمین است، ولی این فرد توسط کرزیزانوفسکی برای پروژه عکاسی مناسب تشخیص داده نشد.

این عکاس ۶۱ ساله هلندی پنج سال به دنبال معنی زیبایی بود ولی در پایان پروژه به این نتیجه رسید که به پاسخی نرسیده است. او در این مورد می گوید: هر کس کتاب من را مطالعه کند می تواند پاسخی را برای خود تصور کند. کار من، تنها این است تا میان مردم تعامل و ارتباط ایجاد کنم. موضوع اصلی این است که بدانیم این افراد در مورد زیبایی چه نظری دارند. فکر و نظر آن ها می تواند بر حس ما هم تأثیر بگذارد.

کرزیزانوفسکی می افزاید که بر عکس انتظاراتش کسی تا به حال پروژه و کتاب او را مسخره نکرده و منفی ندانسته است. وی می گوید که کتاب مثبت گرای من شاید بتواند حس کوچک مثبتی باشد در میان موج اخبار منفی که هر روزه رسانه ها به سوی ما می فرستند.

او می گوید که اخبار فاجعه و جنگ تبدیل شده به تفریح روزانه مردم و این باعث شده تا دید ما به دنیای اطراف تبدیل به دیدی نادرست بشود.

 

یکی از روزنامه  نگاران از کرزیزانوفسکی پرسید که آیا او خود را زیباترین فرد می داند؟ شولتس کرزیزانوفسکی در جواب گفت: اوایل از این پرسش فرار می کردم ولی الان می گویم، بله، من خودم را زیباترین حس می کنم. در جریان این پنج سال فهمیدم که همه به دنبال سازگار شدن با دنیای پیرامون خود هستند و ما خود می توانیم بر این سازگاری ها و هماهنگ شدن ها تأثیر بسزایی بگذاریم.کرزیزانوفسکی ادامه می دهد: اگر بگویی بله، من زیباترینم، با گفتن همین جمله همه چیز دلپذیرتر، زیباتر و جالب تر می شود تا وقتی که بگویی نخیر من زیبا نیستم. زیبا بودن یک امر انتخابی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد