رز ابی

مهارت های زندگی

رز ابی

مهارت های زندگی

ارگاسم خشک چیست

ارگاسم خشک چیست ؟

ارگاسم ،حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به دست می‌آید و با انزال، سرخ شدن یا تشنج همراه است

ارگاسم خشک حالتی است که درآن مرد به اوج لذت جنسی می رسد اما انزالی رخ نمی دهد، لذا هیچ مایعی از آلت مرد نیز خارج نمی شود. این قضیه برای مردان می تواند بسیار نگران کننده باشد.
ارگاسم خشک برای مردان جوانتر بسیار نگران کننده است به ویژه اگر از طریق اینترنت در مورد این قضیه تحقیقاتی انجام دهند و به این نتیجه برسند که این حالت ممکن است به علت اشکال در پروستات بروز کند (که البته این قضیه اشتباه است)

در واقع ممکن است ارگاسم خشک به علل برخی از درمان ها برای بیماری های پروستات بروز کند. البته این حالت از ارگاسم خشک تنها در افراد میانسال یا مسن تر بروز می کند. این حالت در واقع “انزال رتروگراد” نامیده می شود که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

ارگاسم خشک در مردان جوان

سوال اینجاست که ارگاسم خشک چرا در جوانان و نوجوانان بروز می کند؟
این قضیه کاملا ساده است. اغلب افراد جوان قادر هستند که چندین بار به ارگاسم برسند. این به این معناست که برخی از جوانان در یک شب ممکن است دو تا پنج بار به ارگاسم برسند. در برخی موارد ممکن است این عدد به ۶ دفعه نیز برسد.
زمانی که مرد برای چند بار به ارگاسم می رسد، آلت تناسلی وی از مایع منی خالی شده و در ارگاسم های بعدی مایع منی از آلت تناسلی مرد خارج نمی شود. این اتفاق می تواند از ارگاسم دوم به بعد اتفاق بیافتد.
در برخی از کشور ها و فرهنگ ها، ارگاسم خشک در دفعات دوم به بعد پذیرفته شده و طبیعی محسوب می شود و متاسفانه برخی از این افراد در ارگاسم هایی که ممکن است خشک باشند از کاندوم استفاده نمی کنند که واقعا می توان این حرکت را غیر عاقلانه دانست.
این افراد فکر می کنند که به علت خشک بودن ارگاسم احتمال باردار کردن شریک جنسی وجود ندارد اما در واقع این فرض اشتباه و بسیار خطرناک است. در این حالت نیز به علت وجود تعداد کمی اسپرم بر روی آلت تناسلی امکان باردار کردن زن وجود دارد. از طرفی خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز وجود خواهد داشت. پس در هر شرایطی اصول رابطه جنسی ایمن را رعایت کنید.
اگر با ارگاسم خشک مواجه شدید نگران نباشید. این حالت نشان دهنده نابارور شدن شما نمی باشد. در کمتر از ۲۴ ساعت، بیضه ها و سایر غدد جنسی، دوباره مایع منی تولید می کنند.

انزال رتروگراد چیست؟

فرم کاملا متفاوتی از ارگاسم خشک در مردان میانسال یا مسن تری که پروستات آنها تحت عمل جراحی یا پرتودرمانی یا سایر درمان های مرتبط با پروستات قرار گرفته اند بروز می کند.
در این شرایط درمانی که بر روی پروستات انجام گرفته است، مجرایی که مایع منی را وارد مجرای ادرار می کند را مسدود می کند.
انزال رتروگراد زمانی رخ می دهد که مایع منی به جای اینکه به صورت طبیعی از طریق مجرای ادراری خارج شود، به طرف مثانه هدایت می شود.
بنابراین شما با ارگاسم خشک مواجه خواهید شد و در دفعه بعد که ادرار خواهید کرد با ادراری کدر مواجه خواهید شد که البته این قضیه چندان نگران کننده نیست.
پزشک اورولوژیست شما باید برای پیشگیری از نگرانی شما، به شما در مورد امکان بروز این اتفاق توضیح بدهد که اغلب بسیاری از پزشکان این قضیه را فراموش می کنند.
هنگامی که ارگاسم خشک به علت انزال رتروگراد رخ می دهد، ممکن است مرد با یک احساس به ارگاسم رسیدن متفاوت مواجه شود و یا اینکه از قوی نبودن ارگاسم ابراز ناراحتی کند.
دلیل این قضیه این است که فرد اتساع ناشی از جهش ناگهانی مایع منی را از داخل مجرای ادرار که در هنگام انزال رخ می دهد را تجربه نمی کند.
از طرفی برخی از مردان نسبت به اینکه انزال رتروگراد ممکن است باعث عدم توانایی پدر شدن آنها شود نگران هستند.
در چنین مواقعی می توان اسپرم را از ادرار جدا کرده و طی فرایند تلقیح مصنوعی همسر فرد را باردار کرد. این کار تخصصی بوده و باید حتما در مراکز مربوطه و توسط متخصص امر انجام شود.

ارگاسم خشک به علت فشار

اگر فشار زیادی بر روی مجاری ادرار وجود داشته باشد، مایع منی از مرد خارج نمی شود. بسیاری از مردان می دانند که اگر آلت تناسلی آنها تحت فشار قرار بگیرد، انزال صورت نخواهد گرفت. در این حالت بلافاصله بعد از کاهش فشار بر روی آلت، مایع منی از آلت به بیرون نشت خواهد کرد.
همچنین اگر قسمت بین کیسه بیضه و مقعد نیز تحت فشار قرار گیرد، ممکن است مرد با ارگاسم خشک مواجه شود.
برخی از افراد معتقدند که دوچرخه سوار ها به علت وجود فشار طولانی مدت در این ناحیه ممکن است با ارگاسم خشک مواجه شوند که البته این قضیه به صورت علمی تائید نشده است.

ارگاسم خشک به علت مصرف مواد مخدر و الکل

گاهی اوقات برخی داروها (مجاز و غیر مجاز) و مواد مخدر می توانند منجر به ارگاسم خشک شوند.
در بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ تحقیقاتی بر روی داروهایی انجام گرفت که می توانستند باعث ارگاسم خشک شده و در نتیجه پیشگیری از بارداری شوند. اما این تحقیقات هنوز بسیار ناقص بوده و عوارض جانبی آنها هنوز مشخص نشده است.

سایر عواملی که می توانند باعث ارگاسم خشک شوند
در سال ۲۰۰۹ وبسایت مایو کلینیک لیستی از عوامل دیگری که می توانند منجر به ارگاسم خشک شوند را ارائه کرد. البته فراموش نکنید که این موارد بسیار نادر بوده و نیازی به احساس نگرانی در این زمینه نیست:
. مسدود شدن مجرای اسپرم
. انسداد کیسه منی
. ناهنجاری های مادرزادی دستگاه تناسلی
. آسیب نخاعی
. برخی داروهای خاص برای فشار خون بالا، بزرگ شدن پروستات و اختلالات خلقی
سه مورد اول این لیست به مسدود شدن مجرای منی مربوط می شود که یک متخصص اورولوژیست می تواند این مشکل را درمان کند.

ارگاسم خشک به منظور تفریح

در سال ۲۰۱۳ مطالعات ما نشان داد که برخی از وبسایت ها وجود دارند که چگونگی تجربه ارگاسم خشک را آموزش می دهند. این قضیه ما را شگفت زده کرد.
این وبسایت ها دلیل انجام این کار را اینگونه بیان می کنند:
. احساس شدیدتر است.
. این کار به شما اجازه می دهد که ارگاسم های چندگانه داشته باشید.
در این وبسایت ها به شما آموزش داده می شود که چگونه با استفاده از عضلات لگن خود باعث ایجاد ارگاسم خشک و بدون انزال شوید. البته در این روش باید تحریک قبل از انزال متوقف شود.
این روش هنوز قابل تائید نیست اما به نظر می رسد که تمرین کردن آموزش های آنها بی ضرر باشد.

جمع بندی

در مردان جوان، تقریبا تمام موارد ارگاسم خشک بی ضرر بوده و به علت تمام شدن مایع منی به علت انزال های قبلی بروز می کند.
در مردان مسن تر، که تحت درمان پروستات قرار دارند، احتمالا ارگاسم خشک آنها به صورت انزال رتروگراد بوده و وارد مثانه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد